Estimările celor de la Volkswagen sunt total diferite față de cele ale șefului Tesla cu privire la viitoarele mașini autonome. Șeful grupului auto german consideră că nu 2021 e anul în care le vom vedea pe șosele. Dar când va fi momentul?
Într-o declarație dată în Germania, Elon Musk susținea că, în 2021, Tesla va trimite primele mașini autonome pe drumurile publice . Declarația sa se bate cap în cap cu cea a șefului de la Volkswagen. Herbert Diess vine cu estimări complet diferite. Acesta apreciază că mașinile care se conduc singure nu vor ajunge pe piață mai devreme de 2025. Diess anticipează că o perioadă corectă pentru apariția acestora acestora ar fi undeva între 2025 și 2030.
Șeful Volkswagen vorbește despre performanțele tot mai bune ale inteligenței artificiale. Sunt factori importanți care vor grăbi apariția mașinilor care se conduc singure.
“Putem anticipa că sistemele vor fi capabile, în viitorul apropiat, să gestioneze chiar și situațiile dificile ale rulării autonome”, a declarat Herbert Diess pentru publicația germană Wirtschaftswoche.
În cadrul aceluiași interviu, Diess a dezvăluit că, în anul 2018, a călătorit și el la bordul unui vehicul autonom dezvoltat de Waymo. Compania americană a pornit ca un proiect Google, care viza dezvoltarea sistemelor care fac mașinile capabile să ajungă la destinație fără intervenție umană.
“A fost chiar impresionant. În condiții de trafic lejer, beneficiind de condiții meteo favorabile și călătorind la o viteză sub 70 km/h, totul a funcționat destul de bine”, a povestit șeful Volkswagen.
Diess este cel care a pus umărul la reabilitarea Grupului Volkswagen după scandalul de proporții care viza falsificarea rezultatelor testelor de emisii desfășurate în laborator. El a coordonat planul de investiții, cotate la o valoare impresionantă, de 73 de miliarde de euro. Suma a fost direcționată către dezvoltarea vehiculelor electrice și către digitalizare.
Deși estimările sale sunt total diferite de cele ale lui Elon Musk, Diess îi face complimente șefului de la Tesla. “Un punct forte al companiei este faptul că o flotă tot mai mare de vehicule îi ajută pe cei de acolo să colecteze în mod constant date și să folosească inteligența artificială în vederea îmbunătățirii periodice a sistemului. Tesla este nu doar un producător auto, ci și o rețea inteligentă, care învață să conducă tot mai bine.”
Herbert Diess și Elon Musk s-au întâlnit în toamna acestui an la Wolfsburg. Musk ar fi testat noul Volkswagen ID.3.